Bookmark and Share
Kunstauktion i Skagen Bryghus fredag den 27 Marts 2009.

For første gang skulle der være kunstauktion i Skagens Bryghus jeg var inviteret med og valgte at sætte mit
største Skagensmaleri til salg på Auktionen.
Jimmi Flyvholm var initiativtager til Auktionen hvor ca. 40 kunstværker var sat til salg, overskuddet skulle deles
mellem Skagens Børnefestival og Skagens Littereturfestival.
Da jeg ikke havde meldt min ankomst var det en stor fornøjelse at opleve kunstnervennernes overraskelse.

Maleriet forestiller et øjeblik stemning fra Gl. Skagen og måler 4,50 meter i længden og 50 cm i højden sammensat
af 3 mindre malerier udført i år 2008.
Internet Galleriet www.poplens-art.dk salg af blandt andet nutids Skagen kunst malerier
Maleriet blev udstillet på
Sparekassen Vendsyssel.
Hotel Strandly
solnedgangs kiosken
Efter udstillingen gik turen tilbage til Hotel Strandly hvor jeg var indkvarteret frem til Søndag og om aftenen spiste
jeg på Bodilles Kro som hotellet også ejer.
Lørdag kl.10 mødtes jeg med Mads Dyhr Sparekassen Vendsyssel`s Direktør i Skagen hvor vi sammen så på de
muligheder banken havde for en ophængning af det store maleri.
Bagefter gik turen til Gl. Skagen for at fange nye motiver til komne Skagensmalerier. Blandt andet så
besøgte jeg det sted der blev inspirationens kilde til mit Største Skagensmaleri.
Om eftermiddagen var jeg på ekspedition sammen med Lone, Jimmi Flyvholm og deres datter Ida. En tur til
Skagens Højeste punkt, Flagbakken lidt syd for Skagen By.
Det skulle vise sig at blive noget af en travetur for det der i mine tanker måtte være så nemt viste sig som noget
helt andet, jeg tror at vi sammen besteg samtlige bakker i området uden at nå målet, hele området var dækket
med tæt bjergfyrbevoksning som vi ikke kunne kigge op over mens vi gik af små stier, Vi nåede den tilsande Kirke
og derfra kæmpede vi os sammen ind i bevoksningen igen og nåede til sidst målet ved hjælp af en turist øh.
På Flagbakken fik vi en god varm kop kaffe og kage som familien Flyvholm havde taget med.
Tænk at Skagens Højste punkt skulle være så svært at finde.

Om aftenen havde Lone og Jimmi inviteret mig hjem, her havde Jimmi kokkereret en skøn menu mens vi nød en
dejlig Bourgogne vin.
Hele aftenen og langt ud på natten diskuteret vi kunst, meninger og holdninger, en dejlig dag var ved at være slut.
Tak Lone og Jimmi for denne dejlige dag/aften, nu håber jeg at i kan komme en sommertur til Vestsjælland.
Lone og Jimmi Flyvholm
på Flagbakken
Om Søndagen var tiden kommet til at vende hjem, men da solen havde lyst til at kigge frem tog jeg et
smut forbi Holger Drachmanns hus. Kommer du til Skagen så må du ikke snyde dig selv for at besøge
dette pragtfulde museum hvor alt er som dengang maleren og digteren boede her.

Tak fordi du havde lyst til at læse min lille rejsebeskrivelse og jo for dem der har læst mine andre
rejsebeskrivelser fra Skagen så startede denne tur også med et besøg på Skawgrillen for at indtage